ung morfar

Om att bli morfar, livet på Phuket och allt däremellan.

Stäng!!!

Tid: 15:20
Temp: 32 grader
Väder: Uppehåll

God morgon,

Läste Lena Mellins krönika och kan inte mer än hålla med.
Något är åt helvete med denna så kallade ”granskning”!!!
Självklart så är det så att dom skyddar sina ”egna” och låter denna ”skola” fortsätta. Jag säger ingenting om utbildningen. Den är säkert jättebra. Det jag motsätter mig är denna ”nollning” som fortskrider. Det känns som att dom sett för mycket amerikanska filmer och fått inspiration därifrån.
Hallå!!! Det är film!!! En vuxensaga!!!
Må hända att, lite av det som visas på film, händer i verkligheten, men troligtvis är det mesta bara påhitt. Allt för att locka tittare. Precis som alla tecknade sagor. Hur vore det om alla barn levde ut det dom såg på film? Oh, förlåt!!! Det är det ni gör!!!
Att föräldrarna blundar för detta är nästan mer skrämmande, enligt mig.
Å andra sidan är jag inte förvånad. Se bara vad våran generation gör med sina barn. Inte alla, men många. Skiter fullkomligt i hur dom uppför sig, och skyller på samhället istället. Är inte det så jävla enkelt, att bara flytta ansvaret?
I mina ögon så bör man fan skaffa ”körkort” för att skaffa barn. Det är skrämmande hur många föräldrar struntar i att se till ”sitt eget hus” och skyller allt på andra. Det är enkelt, visst. Men… Ta ansvar för i helvete!!!! Som man lever…
”Mina barn gör aldrig fel!!”
Allvarligt? Kom igen, för fan!!! Alla gör fel!!! Till och med du!!! Oh, förlåt. Du är ju för högfärdig för att inse detta. Du är ju ”perfekt” , och dina ungar lika så. Eller hur? Kom igen!!! Kliv ur sandlådan någon gång!!! Släpp sargen, kom in i matchen!!!! Väx upp!!!

Faan vad trött jag blir på detta skit!!! Om man inte kan ställa ”barn” till svars för vad dom gjort, ställ deras föräldrar till svars istället!!!
Vad kommer att hända i framtiden om detta får fortskrida? Ungdomarna växer upp och blir värre än sina föräldrar. Tyvärr är detta en sanning man inte kan blunda för och kommer att dra ner hela landet i en bottenlös brunn som är svår att ta sig ur.

Som förälder bör du inse att ditt barn kan göra fel!!! Så är det bara!!!
Går världen under för att ditt barn gör fel? Nej!!! är svaret du söker!!! Svarade du ”Ja” så är du ute och cyklar, på en-hjuling, utan stöd.

Skolan bör stängas ner. Om inte så bör det vara rapportering varje vecka, eller månad, helst till några utomstående personer, för att tillgodose att allt sker ”normalt”.
Vanligtvis gillar jag inte Gulliou, men jag har svårt att tro att han ljuger i sin bok ”Ondskan”. Jag har även sett filmen. Skrämmande att vuxna blundar för detta och tycker att ”man bör kunna ta det!!!”

På återläsande

//david

1 kommentar

  1. Hi!
    I need to contact you regarding something. Please reach me back. Thanks

Jag vill kommentera